Monday 14 March 2011

@!"#€€%%&&///((((((&/()==?`^Å*_

Bloggar...........beskriver för det mesta hur härligt livet kan vara. Underbara foton, roliga händelser, glada miner, fantastiska platser, positiva upplevelser........Ja, ni hör ju själva hur oerhört glatt det är mest hela tiden.

Men så hade jag & 2 väninnor en diskussion om detta. Det finns inte många bloggar om det tråkiga, gråa, struliga, frustrerande, sorgliga, ledsamma som händer. När man blir så där oerhört besviken.......Trött, energin tar slut, inget är roligt. Ändå består ju allas liv & vardag av detta. Faktiskt lika mycket som det roliga. Kanske inte för alla men för många?

Så jag tittade igenom vår egen blogg & dessutom ett gäng andras bloggar. Herregud vá klämkäckt det är! Och eftersom vi satt här och diskuterade och det var en ganska grå dag (även om luftföroreningarna var OK) med små såväl som stora vardagsproblem blev jag tvungen att skriva lite. Men hur gör man egentligen alla de där arga tecknen som i Kalle Anka tidningarna? (se rubriken).

Mitt i all grådiskussion så händer det sig att jorden skakar riktigt ordentligt.
Mitt underbara vackra Japan har rasat!
Helt ofattbart - vår japanska nyhetskanal visar bilder som inte går att förstå. Via Skype, mail & facebook får jag meddelanden från "gamla " vänner i Japan som flyger hem till Europa eller evakueras i Osaka. Sådana här saker händer i världen hela tiden men oftast sitter man ju trygg i i sin lilla håla och tittar storögt på. Denna gång har jorden skakat betydligt närmre oss, både geografiskt och personligt. Idag är det måndag och jag har inte lust att göra någonting. Fastnat framför NHK nyheterna och lär nog inte komma längre så.