Sunday 4 December 2011

En liten byxbetraktelse


Den minsta lilla grej kan bli väldigt krånglig som jag skrivit tidigare. Att gå till banken är ett heldagsprojekt till exempel. Ett annat exempel är att köpa strumpbyxor. Vill man ha ett par tunna & lite festliga till årets julbord, ja det kan minsann vara ett mysterium. Speciellt om det ska vara något annat än svart eller beige, och inte i 80 den. Efter ett par rundor i diverse affärer (hallååååååå, Lindex borde finnas i Kina!) hamnade jag i det fashionabla LuftHansacentrum.

Enbart importerade varor som kostar skjortan. Här finns det miljoner strumpbyxor och efter en proffsig expedits bedömning av mina ben hittade jag det jag letat efter. Ett par tunna lite glansiga festliga strumpbyxor. Billigaste paret kostade bara närmre 200 kr. Men ska man på julbord så får det väl kosta? Sen måste man ju alltid köpa minst 2 par för vi vet ju alla hur länge en strumpbyxa håller? Hur som helst, jag betalade glatt i den speciella kassan där man får ett kvitto som man sedan ska ta med sig tillbaka till affären där man hittat det man vill köpa. Och mot uppvisade av kvittot får man sedan påsen med sina varor som expediten noggrant redovisar så att inget blir glömt. Ja, ni förstår ju själva att det är inget man gör av bara farten.

MEN, hela proceduren blir så otroligt mycket roligare och minnesvärd, när det i min lilla strumpbyxepåse också ligger ett par kritvita handskar. Som expediten noggrant förklarar att de måste jag ta på mig på mina händer (?!) när jag ska ta på mig strumpbyxorna på mina ben. Fantastiskt, jag vågade inte göra annat att trä på mig dessa handskar när jag strumpbyxan skulle tas ur förpackningen.








Ja, de höll hela kvällen också!!!